BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, October 23, 2009

tip memilih sahabat sejati..



akak wani ngn fyda (shbt y paling best, mate sepet cm jepun, baik ati, nangis skali, ponteng kuliah skali, otk gila2, sntiasa sush ngn senang bsama aku sepjg aku kt sarawak. moga korng bdoa bahagia n idup sentiasa diberkati...aminnn



Pertama

pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, diaadalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, diasuka mencukupi keperluan.



Ke-2

pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkantangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerimadengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada padadirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya) .


Ke-3
pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkantangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, ia suka menerimadengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna, dan jika iamengetahui mengenai keburukan dirimu ia suka menutupinya.



Ke-4

pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatudaripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mulamenyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yangmenimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu sertamenghiburkanmu.



Ke-5

sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkanucapan dan bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkaumengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannyadan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untukkepentinganmu.




p/s : Dalam memilih sahabat kita hendaklah memilih sahabatyang baik agar segala matlamat dan hasrat untuk memperjuangkan Islamdapat dilaksanakan bersama-sama sahabat yang mulia.

2 comments:

AkuBukanLelaki said...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....
SANGAT TERHARUUUUUUUUUUUU...
SE CAM NAK CAMPAK KO DLM TASIK UNIMAS...
CAMPAK??????
ekekeehhhh...

mai_za said...

ko cmpk aku xpe, msti timbul baluk..cz aku ringn tap klu campk ko mst tenggelam kan...huakaka